תהליך ההכשרה

תהליך הלמידה של הסטודנטים בקליניקה נעשה בכמה נדבכים:
  1. הכשרה בגישור בת 21 שעות אקדמיות לפני תחילת שנת הלימודים;
  2. צפייה בגישורים – כל סטודנט צופה במשך השנה ב-6 הליכי גישור ממקורות שונים (מרכז גישור בקמפוס של התכנית הבינתחומית ללימודי יישוב וניהול סכסוכים לתואר שני; בית הדין האזורי לעבודה ת"א; "קו לעובד"; מרכז גבים לגישור; גישורים המתנהלים בקליניקה עצמה), מתעד ומנתח אותם;
  3. השתתפות במפגשים עיוניים – כל סטודנט משתתף במפגשים עיוניים בני 3 שעות אקדמיות המתקיימים מדי שבועיים, וכוללים תוכן תיאורטי, שנועד לסייע לסטודנטים בהתנסותם המעשית בקליניקה (כגון מודלים שונים של גישור, ההבדלים בין מו"מ תחרותי ומו"מ משתף, צדק מאחה, תורת המשפט הטיפולי, גישור וכוח, סוגיות אתיות בגישור ועוד). כל סטודנט נדרש גם להציג את עבודתו המעשית בפני הכיתה. ההצגה נעשית באופן, המביא לידי ביטוי את תרומתה של העבודה המעשית להעמקת הבנתו של הסטודנט את תפיסת העולם שמציע הגישור או להעשרת החוויה שלו ביחס לגישור;
  4. השתתפות בסימולציה מודרכת בקבוצה קטנה – בשבועות שאין מתקיים בהם מפגש עיוני, נערכים מפגשים בפורום מצומצם (של 4-6 סטודנטים), ובהם נערכות סימולציות מודרכות מלאות. למידה בדרך של סימולציה בפורום מצומצם מיועדת להציע לסטודנטים התנסות רפלקטיבית מדויקת ומעמיקה יותר, שתאפשר להם לבחור אם ירצו לגשר בפועל, ככל שהדבר יתאפשר;
  5. עבודה במסגרת צוותי הפעילות בקליניקה – כל סטודנט מצוּות לאחד מן הפרוייקטים של הקליניקה, שחלקם בעלי אוריינטציה מעשית וחלקם בעלי אופי מחקרי.